Waar gaat het verhaal over?

'Dit is mijn schrift. Ik heb het altijd verborgen moeten houden. Tot nu.'

Het is de Liefde is een door mijzelf handgemaakt schrift. Ik schreef het verhaal, illustreerde het omslag en ik bind elk exemplaar zelf in. Superleuk om te doen!

Vanaf 2018 is mijn volledige website: www.sofieheleenvanhapert.wordpress.com

Friday, November 4, 2016

Teaser voor Het is de Liefde!

Onlangs zag ik een teaser van een jeugdboek en kreeg ik kippenvel. Dat wilde ik ook voor mijn verhaal! 

Ik liep al langer rond met het idee dat ik ooit een film wilde maken, maar ik dacht altijd aan een ‘grote’ film. Het is echter veel fijner om een klein project te doen, zodat het leuk en overzichtelijk blijft. Dus ik ben een script gaan schrijven en de actrice die ik graag wilde hebben voor de rol van het meisje wilde het meteen doen. Marij Bernart is een fan en stimulans voor mij van het eerst uur, dus mooier kan het niet. Voor mijn gevoel begrijpt zij echt wat ik over wil brengen en kan ze zich heel goed in het meisje inleven.

Op een middag zijn we bij haar in de buurt gaan filmen. Eigenlijk een beetje snel tussen van alles door: school, hockeytraining en inpakken voor een vakantie. Maar we hadden de opnames veel sneller klaar dan ik had verwacht. Ze heeft het echt zo knap gedaan!

Monteren is een andere zaak, vooral omdat ik het nog niet eerder op een computer heb gedaan. Ooit wel analoog, maar dat is heel lang geleden. Zo gaaf hoe ik beeld, geluid en muziek samen kan brengen en daarmee een nieuw verhaal kan vertellen.

De muziek is van een Koreaanse musicus genaamd Yiruma. Muziek is zo bepalend voor de sfeer. Het team achter Yiruma wil het filmpje graag eerst zien voordat ik het online ga delen. Ik heb het ze net toegestuurd en ben erg nieuwsgierig naar hun reactie. Ik hoop dat ik het volgende week kan uploaden en met jullie kan delen.
Wordt vervolgd... :)

4 comments:

  1. Wij zijn benieuwd hier! Mooie foto, al!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Marjolein,

      Thanx!! Was erg blij dat Marij wilde meedoen, door haar is het sowieso al mooi vind ik :)

      Delete
  2. Het boek vond ik geweldig. Ik kan niet wachten op de film.
    Verder ben ik zo vrij geweest deze link ook op Twitter te delen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Frank, superleuk bericht van je. Daar geniet ik van!
      En alleen maar mooi als je het wilt delen, dank je wel!

      Delete